Série 4 webinářů: ISOPHI PORTFOLIO DÍTĚTE A KORÁB POZNÁNÍ
Kód: 190Detailní popis produktu
Lektorky série webinářů:
Mgr. Simona Pekárková Ph.D., CPsychol.
Mgr. et Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
1️⃣ iSophi Portfolio dítěte a jeho 6 základních komponent
Termín: středa 21. ledna 2026
Čas: 14:30 – 16:00 (dvě vyučovací hodiny)
Na webináři představíme jednotlivé části portfolia dítěte v iSophi komplexním konceptu. V jednotlivých komponentech jsou mimo jiné obsaženy záznamové, inspirační a pracovní listy, a to pro vedení portfolia do ruky, pedagogické diagnostiky, důkazů o učení, projektů MŠ, informací o adaptaci, zájmech a sebehodnocení dítěte. Představena bude papírová a digitální forma iSophi Portfolia.
Po webináři budete vědět:
- jak vám iSophi Portfolio dítěte usnadní práci s dětmi a jak je provázáno s novým RVP PV
- jaké jsou oblasti (tzv. kapsy) iSophi Portfolia dítěte a proč
- co je obsahem 6 hlavních oblastí
- které části jsou určeny pro učitele a ze kterých vzniká dětské „portfolio do ruky“
- jaký je rozdíl mezi papírovou a digitální formou iSophi Portfolia.
Posílené kompetence pedagoga:
- Podpora učení: Didaktické vedení a podpora individuálního učení
- Podpora učení: Rozvoj kognitivních a percepčních funkcí dětí
- Rozvoj dítěte: Individualizace a rozvoj autonomie dítěte
- Profesní rozvoj: Spolupráce a komunikace s rodiči
2️⃣ Koráb poznání - pedagogická diagnostika a plánování jako součást iSophi Portfolia dítěte
Termín: středa 28. ledna 2026
Čas: 14:30 – 16:00 (dvě vyučovací hodiny)
Na webináři se budeme věnovat celostnímu pojetí standardizované a průběžné iSophi diagnostiky. Koráb poznání - průběžná pedagogická diagnostika a plánování rozvoje dovedností, kompetencí a gramotností – v souladu se vzdělávacími oblastmi definovanými RVP PV. Diagnostika a plánování v souladu s přiměřenou věkovou nebo vývojovou úrovní dětí. Představena bude papírová a digitální forma Korábu poznání.
Po webináři budete vědět:
- jak provádět pedagogické diagnostikování v MŠ komplexně a přitom pohodlně
- proč je dobré začlenit do své činnosti standardizovanou i průběžnou pedagogickou diagnostiku a jaký je mezi nimi rozdíl
- proč je iSophi koncept pedagogické diagnostiky a plánování nazýván Korábem poznání
- jak se vztahuje iSophi standardizovaná a průběžná pedagogická diagnostika k vývojové psychologii a k novému RVP PV
- jak iSophi pedagogickou diagnostiku snadno přetavit do rozvojového plánu dítěte i třídy
- jaké inspirační aktivity jsou připraveny v Korábu poznání pro plánování rozvoje dle vzdělávacích oblastí RVP PV
- jaký je rozdíl mezi papírovou a digitální formou Korábu poznání.
Posílené kompetence pedagoga:
- Podpora učení: Didaktické vedení a podpora individuálního učení
- Podpora učení: Rozvoj kognitivních a percepčních funkcí dětí
- Rozvoj dítěte: Individualizace a rozvoj autonomie dítěte
- Profesní rozvoj: Spolupráce a komunikace s rodiči
3️⃣ Zaškolení: Plánování aktivit v digitálním iSophi Portfoliu dítěte
Termín: úterý 3. února 2026
Čas: 14:30 – 16:00 (dvě vyučovací hodiny)
Digitální forma záznamu plánování aktivit cílených konkrétně k rozvíjeným dovednostem, kompetencím a gramotnostem. Přes 1000 inspiračních aktivit roztříděných do vzdělávacích oblastí dle RVP PV a rovněž dle věkové úrovně. Důkazy o učení v automaticky generované časové ose.
Po webináři budete umět:
- inspirovat se v digitálním iSophi Portfoliu dítěte k rozvojovým aktivitám s dětmi
- rychle se v připravených aktivitách zorientovat a vybrat ty, které v danou chvíli potřebujeme
- provázat aktivity a rozvíjené dovednosti/kompetence/gramotnosti dle RVP PV
- připravit denní/týdenní nebo jiný časový plán formou elektronického záznamu o plánovaných aktivitách
- zaznamenat informaci o proběhlých aktivitách v časové ose, včetně důkazů o učení (skenů/fotografií/videozáznamů dětských výtvorů, činností, dovedností)
- rozlišit mezi záznamem pro celou třídu a pro konkrétní dítě
- formou tisknutelné časové osy přehledně komunikovat aktivity v MŠ s rodiči a poskytovat jim důkazy o učení jednotlivých dětí
Posílené kompetence pedagoga:
- Podpora učení: Didaktické vedení a podpora individuálního učení
- Podpora učení: Rozvoj kognitivních a percepčních funkcí dětí
- Rozvoj dítěte: Individualizace a rozvoj autonomie dítěte
- Profesní rozvoj: Spolupráce a komunikace s rodiči
- Profesní rozvoj: Reflexe, evaluace a profesní růst učitele
4️⃣ Zaškolení: Průběžná diagnostika osvojených a rozvíjených dovedností v digitálním iSophi Portfoliu dítěte
Termín: úterý 10. února 2026
Čas: 14:30 – 16:00 (dvě vyučovací hodiny)
Digitální forma průběžného záznamu osvojených dovedností a rozvíjených kompetencí a gramotností (na základě každodenního pozorování). Automatické generování přehledů o osvojených dovednostech a rovněž o oblastech, jichž se pedagog a děti svými aktivitami v daném období dotýkali.
Po webináři budete umět:
- provádět průběžnou pedagogickou diagnostiku formou elektronického záznamu osvojených dovedností (z každodenního pozorování)
- provázat osvojené dovednosti ve vzdělávacích oblastech RVP PV s klíčovými kompetencemi a základními gramotnostmi
- vybrat ve vzdělávacích oblastech a klíčových kompetencích jen ty, které chcete v daném časovém období sledovat, a mít o jejich osvojování přehled
- jednoduše zaznamenat dovednosti/kompetence/gramotnosti, kterým se během denního programu třída nebo dítě cíleně či při spontánní aktivitě věnovaly
- zaznamenat informaci o osvojených a rozvíjených dovednostech/kompetencích/gramotnostech v časové ose, včetně důkazů o učení (skenů/fotografií/videozáznamů dětských výtvorů, činností, dovedností)
- formou tisknutelné časové osy přehledně komunikovat osvojené dovednosti s rodiči a poskytovat jim důkazy o učení jednotlivých dětí.
Posílené kompetence pedagoga:
- Podpora učení: Didaktické vedení a podpora individuálního učení
- Podpora učení: Rozvoj kognitivních a percepčních funkcí dětí
- Rozvoj dítěte: Individualizace a rozvoj autonomie dítěte
- Profesní rozvoj: Spolupráce a komunikace s rodiči
- Profesní rozvoj: Reflexe, evaluace a profesní růst učitele
