Série 4 webinářů: ISOPHI PORTFOLIO DÍTĚTE A KORÁB POZNÁNÍ

Kód: 190
Neohodnoceno
1 326 Kč
Skladem

Při zakoupení této zvýhodněné série webinářů obdržíte slevu 15 % oproti pořizování webinářů jednotlivě. Po zakoupení této serie placených webinářů Vám zašleme v předstihu postup pro připojení se v termín konání.

Webináře jsou plánovány na stejný čas: 14:30 – 16:00 (dvě vyučovací hodiny každý, 8 vyučovacích hodin za celou sérii)

Termíny a témata:

  1. Středa 21. ledna 2026: iSophi Portfolio dítěte a jeho 6 základních komponent
  2. Středa 28. ledna 2026: Koráb poznání - pedagogická diagnostika a plánování jako součást iSophi Portfolia dítěte
  3. Úterý 3. února 2026: Zaškolení: Plánování aktivit v digitálním iSophi Portfoliu dítěte
  4. Úterý 10. února 2026: Zaškolení: Průběžná diagnostika osvojených a rozvíjených dovedností v digitálním iSophi Portfoliu dítěte

Detailní informace

Detailní popis produktu

Lektorky série webinářů:
Mgr. Simona Pekárková Ph.D., CPsychol. 
Mgr. et Mgr. Martina Švandová, Ph.D.

1️⃣ iSophi Portfolio dítěte a jeho 6 základních komponent 

Termín: středa 21. ledna 2026
Čas: 14:30 – 16:00 (dvě vyučovací hodiny)

Na webináři představíme jednotlivé části portfolia dítěte v iSophi komplexním konceptu. V jednotlivých komponentech jsou mimo jiné obsaženy záznamové, inspirační a pracovní listy, a to pro vedení portfolia do ruky, pedagogické diagnostiky, důkazů o učení, projektů MŠ, informací o adaptaci, zájmech a sebehodnocení dítěte. Představena bude papírová a digitální forma iSophi Portfolia.

Po webináři budete vědět:

  • jak vám iSophi Portfolio dítěte usnadní práci s dětmi a jak je provázáno s novým RVP PV
  • jaké jsou oblasti (tzv. kapsy) iSophi Portfolia dítěte a proč
  • co je obsahem 6 hlavních oblastí
  • které části jsou určeny pro učitele a ze kterých vzniká dětské „portfolio do ruky“
  • jaký je rozdíl mezi papírovou a digitální formou iSophi Portfolia.

Posílené kompetence pedagoga:

  • Podpora učení: Didaktické vedení a podpora individuálního učení
  • Podpora učení: Rozvoj kognitivních a percepčních funkcí dětí
  • Rozvoj dítěte: Individualizace a rozvoj autonomie dítěte
  • Profesní rozvoj: Spolupráce a komunikace s rodiči 

2️⃣ Koráb poznání - pedagogická diagnostika a plánování jako součást iSophi Portfolia dítěte

Termín: středa 28. ledna 2026
Čas: 14:30 – 16:00 (dvě vyučovací hodiny) 

Na webináři se budeme věnovat celostnímu pojetí standardizované a průběžné iSophi diagnostiky. Koráb poznání - průběžná pedagogická diagnostika a plánování rozvoje dovedností, kompetencí a gramotností – v souladu se vzdělávacími oblastmi definovanými RVP PV. Diagnostika a plánování v souladu s přiměřenou věkovou nebo vývojovou úrovní dětí. Představena bude papírová a digitální forma Korábu poznání.

Po webináři budete vědět:

  • jak provádět pedagogické diagnostikování v MŠ komplexně a přitom pohodlně
  • proč je dobré začlenit do své činnosti standardizovanou i průběžnou pedagogickou diagnostiku a jaký je mezi nimi rozdíl
  • proč je iSophi koncept pedagogické diagnostiky a plánování nazýván Korábem poznání
  • jak se vztahuje iSophi standardizovaná a průběžná pedagogická diagnostika k vývojové psychologii a k novému RVP PV
  • jak iSophi pedagogickou diagnostiku snadno přetavit do rozvojového plánu dítěte i třídy 
  • jaké inspirační aktivity jsou připraveny v Korábu poznání pro plánování rozvoje dle vzdělávacích oblastí RVP PV
  • jaký je rozdíl mezi papírovou a digitální formou Korábu poznání.

Posílené kompetence pedagoga:

  • Podpora učení: Didaktické vedení a podpora individuálního učení
  • Podpora učení: Rozvoj kognitivních a percepčních funkcí dětí
  • Rozvoj dítěte: Individualizace a rozvoj autonomie dítěte
  • Profesní rozvoj: Spolupráce a komunikace s rodiči

3️⃣ Zaškolení: Plánování aktivit v digitálním iSophi Portfoliu dítěte

Termín: úterý 3. února 2026
Čas: 14:30 – 16:00 (dvě vyučovací hodiny) 

Digitální forma záznamu plánování aktivit cílených konkrétně k rozvíjeným dovednostem, kompetencím a gramotnostem. Přes 1000 inspiračních aktivit roztříděných do vzdělávacích oblastí dle RVP PV a rovněž dle věkové úrovně. Důkazy o učení v automaticky generované časové ose.

Po webináři budete umět:

  • inspirovat se v digitálním iSophi Portfoliu dítěte k rozvojovým aktivitám s dětmi
  • rychle se v připravených aktivitách zorientovat a vybrat ty, které v danou chvíli potřebujeme 
  • provázat aktivity a rozvíjené dovednosti/kompetence/gramotnosti dle RVP PV
  • připravit denní/týdenní nebo jiný časový plán formou elektronického záznamu o plánovaných aktivitách
  • zaznamenat informaci o proběhlých aktivitách v časové ose, včetně důkazů o učení (skenů/fotografií/videozáznamů dětských výtvorů, činností, dovedností)
  • rozlišit mezi záznamem pro celou třídu a pro konkrétní dítě 
  • formou tisknutelné časové osy přehledně komunikovat aktivity v MŠ s rodiči a poskytovat jim důkazy o učení jednotlivých dětí

Posílené kompetence pedagoga:

  • Podpora učení: Didaktické vedení a podpora individuálního učení
  • Podpora učení: Rozvoj kognitivních a percepčních funkcí dětí
  • Rozvoj dítěte: Individualizace a rozvoj autonomie dítěte
  • Profesní rozvoj: Spolupráce a komunikace s rodiči
  • Profesní rozvoj: Reflexe, evaluace a profesní růst učitele

4️⃣ Zaškolení: Průběžná diagnostika osvojených a rozvíjených dovedností v digitálním iSophi Portfoliu dítěte

Termín: úterý 10. února 2026
Čas: 14:30 – 16:00 (dvě vyučovací hodiny) 

Digitální forma průběžného záznamu osvojených dovedností a rozvíjených kompetencí a gramotností (na základě každodenního pozorování). Automatické generování přehledů o osvojených dovednostech a rovněž o oblastech, jichž se pedagog a děti svými aktivitami v daném období dotýkali.

Po webináři budete umět:

  • provádět průběžnou pedagogickou diagnostiku formou elektronického záznamu osvojených dovedností (z každodenního pozorování)
  • provázat osvojené dovednosti ve vzdělávacích oblastech RVP PV s klíčovými kompetencemi a základními gramotnostmi
  • vybrat ve vzdělávacích oblastech a klíčových kompetencích jen ty, které chcete v daném časovém období sledovat, a mít o jejich osvojování přehled
  • jednoduše zaznamenat dovednosti/kompetence/gramotnosti, kterým se během denního programu třída nebo dítě cíleně či při spontánní aktivitě věnovaly 
  • zaznamenat informaci o osvojených a rozvíjených dovednostech/kompetencích/gramotnostech v časové ose, včetně důkazů o učení (skenů/fotografií/videozáznamů dětských výtvorů, činností, dovedností)
  • formou tisknutelné časové osy přehledně komunikovat osvojené dovednosti s rodiči a poskytovat jim důkazy o učení jednotlivých dětí.

Posílené kompetence pedagoga:

  • Podpora učení: Didaktické vedení a podpora individuálního učení
  • Podpora učení: Rozvoj kognitivních a percepčních funkcí dětí
  • Rozvoj dítěte: Individualizace a rozvoj autonomie dítěte
  • Profesní rozvoj: Spolupráce a komunikace s rodiči
  • Profesní rozvoj: Reflexe, evaluace a profesní růst učitele